W jaki sposób starać się o najprzyjemniejszy rodzaj kontaktu z Urzędem Skarbowym?

29 października 2019 Off By admin
W jaki sposób starać się o najprzyjemniejszy rodzaj kontaktu z Urzędem Skarbowym?
Zadaniem każdego płatnika podatków jest regularne uiszczanie zobowiązań względem fiskusa, lecz jedynie do określonej wysokości, która jest podyktowana przepisami prawa.

morela

Autor: Thai Ho
Źródło: http://www.flickr.com
autobus

Autor: The Second Plant with Mike
Źródło: http://www.flickr.com
Jeśli zapłacona przez nas suma będzie większa, to należy się nam zwrot takiej nadwyżki.

Jest to nasze konstytucyjne prawo – zwrot podatku przysługuje nam wtedy, gdy opłaciliśmy podatek nienależny lub większy od wymaganego. Taki zwrot należy się nam przykładowo w sytuacji, kiedy nasz pracodawca pobrał od nas a potem wpłacił do Urzędu Skarbowego zaliczkę na podatek od dochodów większą, niż było to konieczne przepisami prawa. Poza tym jeśli zaliczki na podatek od dochodów (PIT) były pobierane z uwzględnieniem większej składki, a w konkretnym roku podatkowym nasze dochody były w mniejszej wysokości niż 85,528 złotych, to również należy się nam wymieniony zwrot.

Jeśli zaciekawił Cię niniejszy tekst, to odwiedź www t-shirt męski duże rozmiary a tam oczekują na Ciebie materiały godne uwagi. Sprawdź je – będziesz niezwykle zadowolony!

Jest on wykonywany przez Urząd Skarbowy na dwa sposoby. Ten, jaki będzie użyty w naszym wypadku jest zależny wyłącznie od nas. Mógłby być to przelew na zaproponowany przez nas rachunek w banku lub wypłata gotówką. Można by ją uzyskać w kasie US albo przekazem pocztowym, jednak wtedy kwota zwrotu będzie pomniejszona o koszt ew. przekazu pocztowego.

Zwrot naszego nadpłaconego podatku jest realizowany przez fiskusa zawsze w czasie do 90 dni od daty rozliczenia. Należy mieć w pamięci, że zwrot opodatkowania tyczy się nie tylko PIT, lecz również innych typów podatków, np. CIT. Osoba, która stara się o zwrot podatku, powinna wystąpić do Urzędu Skarbowego z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty.

Tego typu pismo musi posiadać wszystkie dane adresowe podatnika oraz oddziału US, w którym była złożona błędnie wypełniona deklaracja. Ponadto trzeba naturalnie określić sumę nadpłaty i wyczerpująco przedstawić okoliczności prowadzące do złożenia pisma.