Sam billboard może nie wystarczyć. Niezbędna jest jeszcze właściwa wiedza, by go najkorzystniej wyeksponować

8 listopada 2018 Off By admin
Sam billboard może nie wystarczyć. Niezbędna jest jeszcze właściwa wiedza, by go najkorzystniej wyeksponować
Który billboard sprawi, że reklama będzie działać? W jaki sposób stworzyć taki rodzaj billboardu, który zagwarantuje właściwą skuteczność? Mnóstwo osób, które trudnią się wymyślaniem reklam umieszczanych na zewnątrz za najważniejsze uważa kierowanie się gustem, polotem czy wyszukaną oprawą, po drodze jednak nie pamiętając o najważniejszym zadaniu billboardu, czyli, żeby dokonać sprzedaży, należy umieć przyciągnąć wzrok, przekaz musi zapisać się w pamięci. Tak działa najlepiej wymyślony billboard.

biollboard

Autor: Mike Linksvayer
Źródło: http://www.flickr.com
Miejmy na uwadze więc (mezoterapia – http://www.permanent24.pl), że potrzebna jest partykularna wiedza z zakresu percepcji, czyli tego, jak dostrzegamy, a jednocześnie o tym, w którym miejscu konkretna reklama musi zostać zamieszczona – sprawdź billboardy. Zauważenie reklamy umieszczonej na zewnątrz ma w zasadzie charakter zmienny. Klient jest w ruchu, więc działają na jego percepcję prawa związane z sytuacją obiektów ruchomych. Taka więc percepcja rządzi się własnymi regułami, zgoła innymi niż przykładowo percepcja reklamy w prasie. Musimy także mieć na uwadze, iż spora część billboardów założona musi być pod kątem, co znacząco zakłóca odbiór przekazu reklamowego.

Istotne więc, by dobrać odpowiednie wielkości czcionek i rozmiarów obiektów. Najistotniejszym błędem w tego typu reklamie są przykładowo za małe kontrasty. Typografia które się poruszają więc mogą zlewać się z tłem, więc przekaz staje się zaburzony. Odmienne, bardzo istotne reguły kontrastu w takiej reklamie to na pewno pora roku o obiekty, które znajdują się za billboardem – więcej informacji tutaj. Powinniśmy pamiętać, że klient, który

billboard

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

zleca nam wykonanie tego typu reklamy chce, aby była ona widoczna nie tylko na początku i w środku dnia, ale też po zmroku. Nawet, gdy taka reklama będzie oświetlona to w końcu pozostają miejsca mniej widoczne.

Tworząc więc przekaz reklamowy na jesień i zimę nie zapominajmy, by właściwie współgrała ona z tłem. Ponadto, tworzenie reklamy na wiosnę i lato też ma określone wymagania, tego typu reklama musi być dobrze widoczna w mocnym słońcu. pamiętajmy więc o tych wskazówkach, ponieważ billboard oferuje wiele możliwości, warto więc je spożytkować.