Rozmaite drogi dotarcia do klienta. Reklama zewnętrzna.

24 września 2018 Off By admin
Rozmaite drogi dotarcia do klienta. Reklama zewnętrzna.
Przedsiębiorstwa sprzedające różne dobra, tworzące całkiem nowe przedmioty, starają się o to, żeby ich reklama była dobrze widoczna i docierała do dużej ilości ludzi. Możemy postawić na reklamę telewizyjną albo w radio puszczaną w najbardziej rozchwytywanym momencie dnia, można opłacić serię artykułów sponsorowanych w prasie lub nająć osoby rozdające ulotki, które przejdą się po centrum miasta wiele razy, żeby przechodniom wręczyć tę bardzo ulotną informację. A który kanał najlepiej będzie przyciągał potencjalnych klientów w większym mieście?

billboard

Autor: ING Group
Źródło: http://www.flickr.com
Z różnych nośników promocji zewnętrznej najpopularniejszymi są billboardy i reklamy świetlne, a daleko za nimi – nadmuchiwane przedmioty. Oczywiście duży poster promocyjny typu billboard Bydgoszcz, Gniezno czy Łódź mają ich w centrum miasta naprawdę dużo, zapewnia niebywale przyciągający uwagę i kreatywny komunikat, jeżeli jest opracowany z pomysłem. Billboard posługuje się słowami i obrazami w sposób bardzo kreatywny – zobacz billboardy w Bydgoszczy (zobacz billboardy w Bydgoszczy).

Dobry banner posługuje się prostym, czytelnym językiem i symbolem dostosowanym do targetu, co sprawia, iż adresat od razu rozumie, co tak naprawdę zobaczył na plakacie. Pomysłowo wykorzystane części przestrzenne powodują, iż ten rodzaj przekazu jest wyjątkowy, rzuca się w oczy, a wybrane elementy pozostają w umyśle na lata. Dzięki temu outdoor świetnie

billboard

Autor: Marcel Ekkel
Źródło: http://www.flickr.com

eksponuje markę, produkty, usługę, do jakich przyciąga kolorem, kompozycją, pomysłem lub jasnym przekazem.

Jednak pojawia się mnóstwo głosów, że billboardy Łódź czy inne miasta w naszym kraju po prostu szpecą. Zalew reklamy w przestrzeni publicznej powoduje, iż urok miast po prostu znika. Reklamujący samo miasto billboard Bydgoszcz umieszczony w charakterystycznych miejscach w przestrzeni i na peryferiach wygląda całkiem dobrze, jednak pojawiające się z dużą częstotliwością billboardy promocyjne zupełnie zabijają charakterystyczny klimat miasta.

Zewnętrzna reklama na pewno działa, nie musimy być ekspertem, żeby to stwierdzić. Jednakże instalowane w całym mieście wielkie billboardy Łódź albo inne miasta po prostu oszpecają. Historycznej starówki i urokliwych dzielnic niebawem po prostu nie będzie.