O broszurach promocyjnych – tych jeszcze nie znałeś

24 września 2018 Off By admin
O broszurach promocyjnych – tych jeszcze nie znałeś
Broszurki reklamowe są najbardziej efektywną odmianą promocji sieci sprzedażowych. Pokazują to tak efekty ankiet niezależnych instytucji, jak i wyniki sprzedażowe poszczególnych sieci. W naszym kraju broszury promocyjne mają swój początek w latach 90-tych zeszłego wieku.

Pojawiły się w one wraz z wejściem na nasz rynek ogromnych międzynarodowych sieci handlowych. W dzisiejszych czasach foldery reklamowe są głównym środkiem komunikacji miedzy klientem a siecią handlową. Współcześnie broszurki promocyjne w naszym państwie publikują nie tylko duże sieci (jak przykładowo gazetka Black Red White), własne broszury posiadają również małe, lokalne sieci.

promocja

Źródło: flickr.com

Treść gazetek reklamowych które publikują poszczególne sieci sprzedażowe z zasady zbliżona jest do siebie . Z zasady to kolorowe foldery zapełnione zdjęciami produktów, pod jakimi napisano ich ceny. Zazwyczaj bywają to częstokroć nabywane produkty, jak na przykład mleko, pieluszki, jajka, jarzyny bądź mięso, a w przypadku sklepów z RTV/AGD będą to: telewizory, tablety, telefony komórkowe bądź chłodziarki. Praktycznie każda gazetka promocyjna posiada swoje limity czasowe (czasem także (strona www) geograficzne). Wszelka oferta specjalna posiada określony swój początek a również zakończenie. W pobliżu bieżącej ceny promocyjnej produktu przedstawiana jest uprzednia cena. To od lat używany, wypróbowany sposób demonstracji produktów.

Niektóre sieci marketów starają się przykuć uwagę klientów okazjami tzw. tematycznymi. Tworzą one nadzwyczajne propozycje tematyczne, w ramach których sprzedawane są: ciuchy, buciki, AGD, zabawki jak też perfumy. Kiedy niekiedy zdarza się także – więcej na stronie – sprzęt sportowy, roślinki bądź też artykuły RTV. Lidl przykładowo słynie z tygodni zadedykowanych kuchni obcych krain (np. „Tydzień meksykański”, „Tydzień grecki” itd).

W folderach reklamowych lokalnych sieci handlowych przedstawiane są także: odzież, dodatki dekoracyjne do mieszkania, a także produkty gospodarstwa domowego (Leroy Merlin gazetka – ). Znaczny wpływ na to, które produkty prezentowane będą w gazetce ma czas kalendarzowy ogłaszanej broszurki. Dodatkowe oferty przedstawiane są przede wszystkim przed okresem Bożonarodzeniowym, ale także przed Wielkanocą, a również przed Dniem Ojca.