Na pewno szata ozdabia każdy produkt, stąd tak istotne jest, ażeby pamiętać o jak najlepiej zaprojektowaniach opakowaniach

30 stycznia 2019 Off By admin
Na pewno szata ozdabia każdy produkt, stąd tak istotne jest, ażeby pamiętać o jak najlepiej zaprojektowaniach opakowaniach
Opakowania produktów są coraz bardziej istotne w działaniach komunikacyjnych. Dzieje się to przykładowo przy okazji ciągle rosnących samoobsługowych form sprzedaży. Jednocześnie, jak reklama i pozostałe formy promocji mają działać na klienta bardziej w odległości czasowej i psychologicznej, to opakowanie powinno działać konkretnie, w miejscu sprzedaży.

Obecnie, jednym z najbardziej sprawdzonych sposobów budowania przewagi konkurencyjnej jest najlepsze wykreowanie i wypromowanie produktu. Kapitalizm oraz gospodarka wolnorynkowa, w której

Opakowanie chusteczek potrzebne w czasie alergii

Autor: Mike Linksvayer
Źródło: http://www.flickr.com

duża ilość producentów działa na tym samym rynku i wytwarza identyczny produkt, powoduje, że wyróżnienie konkretnego produktu jest bardzo niezbędne.

I to na każdym poziomie, nawet pakowanie saszetek ma znaczenie. Każdy produkt ma właściwie ograniczoną ilość czasu, by zwrócić na siebie uwagę potencjalnego konsumenta, który przechadza się alejką w supermarkecie. To znaczy, iż opakowanie musi rzeczywiście mocno oddziaływać na wzrok oraz na zmysł dotyku. Jak projektujemy opakowanie musimy pamiętać o 3 najważniejszych funkcjach . Pierwsza z nich – ochronna, jest niezwykle ważna, niezbędna, aby produkt był solidny, jednakże aktualnie ważniejsze są dwie pozostałe kwestie – użytkowa i reklamowa.

Poszukujesz kolejnego materiału na rozpatrywany w tym miejscu temat? Jeśli tak, to ten w serwisie (https://www.twojkantor.zgora.pl/) bez cienia wątpliwości też uznasz za interesujący.

Wartość użytkowa opakowania to z pewnością podniesienie estetyki i jakości określonego produktu. Jednocześnie, tego typu opakowanie po zużyciu produktu zostanie w domu konsumenta i otrzyma tak zwane „drugie życie”. Pozwala to na częstszy kontakt konsumenta z marką, bardziej znaczną świadomość jej istnienia, a także wzrost rozpoznawalności produktu spośród konkurencji. Z innej strony użyte kolory i typografia niezwykle zapadają w pamięć, jednakowoż tu już wchodzimy na obszar następnej funkcji opakowania – reklamowa.

opakowanie telewizora plazmowego

Autor: Mike Mozart
Źródło: http://www.flickr.com
Taka funkcja ma za zadanie, by wyróżnić produkt, zapewniają to elementy werbalne, czyli slogan, etykieta, oraz niewerbalne, czyli symbole, grafika, kształt. Dzisiaj, jak przekonują fachowcy, korzystniej działają elementy niewerbalne, gdyż znaczna ilość informacji, jakie odbiera człowiek dociera do niego właśnie tą drogą. To istotnie one najbardziej znacznie wpływają na opinie i postawy, a co najważniejsze, na decyzje o zakupie. Miejmy więc na uwadze, by o opakowaniu pomyśleć tak samo, jak o produkcie. Bo co z tego, iż posiadamy najlepszy produkt, jak nikt go nie wybierze przez źle zaprojektowane opakowanie. Szata może nie zdobi człowieka, lecz opakowanie z pewnością zdobi każdy produkt.