Marketing relacji – co to jest i z jakiego powodu wyróżnia się tak dużą popularnością?

24 września 2018 Off By admin
Marketing relacji – co to jest i z jakiego powodu wyróżnia się tak dużą popularnością?
Obecnie marketing ma coraz większe znaczenie. Czemu? Przeważnie ze względu na fakt, że liczba firm pracujących na rynku jest rzeczywiście duża, w związku z tym jeżeli ich właściciele chcą dotrzeć do możliwie jak największego grona klientów, muszą mieć na uwadze efektywne rozreklamowanie proponowanych usług lub artykułów.

program lojalnościowy

Źródło: www.spiceupyourblog.com
Marketing nie polega jednakże wyłącznie na rozdawaniu ulotek, zamieszczaniu reklam w Internecie lub emitowaniu spotów reklamowych w sieci. Ogromne znaczenie ma bowiem utrzymanie odpowiednich relacji z klientami, którzy już skorzystali z oferty danej firmy. Właśnie na tym polega marketing relacji. Firmy powinny namawiać konsumentów do ponownego kupienia ich produktów bądź usług, między innymi dzięki zbieraniu punktów, które mogą przełożyć się na atrakcyjne zniżki lub nagrody. Interesującym rozwiązaniem jest dobrze skonstruowany system lojalnościowy. Korzystanie z podobnych systemów jest niezwykle popularne zarówno na świecie, jak i w Polsce. Klienci zazwyczaj chętnie biorą udział w inicjatywach, które mogą im zagwarantować jakikolwiek zysk. Program lojalnościowy jest z tego względu korzystny zarówno dla firm, które są jego autorami, jak również dla klientów odpowiednich relacji z klientami polega także na zawiadamianiu ich o rabatach, promocjach lub terminach wyprzedaży. Na szczęście, obecnie nie nastręcza to już żadnych problemów, ponieważ większość firm porozumiewa się ze swoimi odbiorcami mailowo. Czasem, jednym z warunków wzięcia udziału w programie motywacyjnym, jest podanie swojego adresu mailowego, żeby firma mogła wykorzystać go właśnie w celach marketingowych. Dla stałych klientów dopływ istotnych informacji może okazać się strzałem w dziesiątkę. programylojalnosciowe.pl

programy lojalnościowe

Źródło: https://loyaltyzen.com
Ponadto, coraz więcej firm dba także o to, aby dodawać gratisy do zakupów bądź realizowanych usług oraz o wysłanie życzeń, przykładowo na święta. Klienci dzięki temu zyskują pewność, że firma się o nich troszczy i są dla niej naprawdę bardzo ważni. Ogólnie marketing odnoszący się do relacji to naprawdę świeża gałąź marketingu, jednak rozwija się błyskawicznie i coraz więcej firm ma świadomość tego tego, jak duże znaczenie może mieć dla ich działania oraz osiąganych zysków.