Czemu warto outsoursować co-packing?

24 września 2018 Off By admin
Czemu warto outsoursować co-packing?
Oferty promocyjne są nieodłączną częścią każdego przedsiębiorstwa. Upominki dodawane do towaru bądź komplety „2 w cenie 1” na stałe zagościły w propozycjach producentów. Zamiast samemu urządzać co-paking artykułów na potrzeby akcji marketingowych, warto go outsoursować. Jakie zyski odnosi wtenczas zleceniodawca?

Najprościej ujmując co-paking to tworzenie zestawów promocyjnych.

oapkowanie kosmetyczne

Autor: Benjamin Moore Sp. z o.o.
Źródło: http://benjaminmoore.pl/

Z paru rozmaitych opakowań artykułów szykuje się komplety, które trafiają później do sprzedaży. Proces tenże zwany jest konfekcjonowaniem. Wbrew pozorom co-paking nie jest prostym zadaniem, z tej przyczyny wytwórcy często decydują się na jego zlecanie jednostkom zewnętrznym. Dzięki przekazaniu procesu przepakowania jednostce zewnętrznej, nie muszą aktywnie brać udziału w całej akcji, a jedynie w jej startowej fazie, a więc szczegółowych uzgodnieniach tyczących się kompletów promocyjnych a także ewentualnie w zakupie składników (poznaj szczegóły). Resztą zajmuje się wykonawca, który odpowiada za wyprodukowanie kompletów, ich kompletację zgodnie z obranymi założeniami, wydanie artykułów, a nierzadko też za dystrybucję produktów do odbiorcy końcowego.

Które branże zazwyczaj korzystają z co-pakingu? Możemy pomóc sobie w odpowiedzi na to zapytanie, przemierzając półki w supermarkecie oraz wypatrując specjalnych kompletów promocyjnych. Największą ich liczbę możemy odnaleźć w gałęziach branży spożywczej jak też chemicznej. Znaczną część stanowią opakowania kosmetyczne. Tuż za nimi znajduje się branża elektroniczna a także prasa (zamieszczanie dodatków do periodyków, wklejanie próbek produktów, itd.).

Co-paking warto outsoursować, gdy przedsiębiorstwo znajdzie się w jednej z następujących sytuacji: spodziewa się zenitu sprzedażowego, nie ma praktyki w co-pakingu, lub pragnie ograniczyć koszty. Co-paking dobrze jest outsoursować w chwili, kiedy firma ma tzw. szczyty handlowe w ciągu roku. Może być to czas świąt Bożego Narodzenia, Walentynek czy np. ferie. Jest to czas nadzwyczaj pracowity i firmy częstokroć nie są w stanie samodzielnie wykonać tylu zestawów promocyjnych, ilu żąda rynek. Następną sytuacją jest brak biegłości w co-pakingu (oferta). Dobrze jest wtenczas temat przekazać firmie, która to specjalizuje się w tejże usłudze, posiada wprawnych pracowników, odpowiednie maszyny, konieczne certyfikaty, itp.