Od czego może zależeć wielkość sprzedaży, jakie są często stosowane sposoby żeby ją zwiększyć.

Osiąganie przychodów na odpowiednim poziomie w handlu uzależnione jest od różnych czynników. Na niektóre z nich, przykładowo takie jak ogólna koniunktura na rynku nie ma się dużego wpływu, lecz dużo elementów jest takich, jakie można jak najbardziej kontrolować.




koszmar
Autor: kroszk@
Źródło: http://www.flickr.com


Na pewno takim czynnikiem jest odpowiedni dobór produktów oferowanych odbiorcom, oraz zaproponowane ceny. Jeśli w zatowarowaniu będą braki a za to, co się sprzedaje każe się dużo płacić, to na większą ilość klientów ciężko będzie liczyć. Duże znaczenie ma też wyszkolony i doświadczony zespół handlowców. To przecież od nich będzie zależała obsługa kontrahentów, oni kontaktują się z nimi i ustalają wszystkie warunki. Pracownicy nie tylko powinni mieć gruntowną wiedzę, ale też mieć motywację do tego, żeby uzyskiwać dobre wyniki.


wsparcie sprzedaży
Autor: Carol VanHook
Źródło: http://www.flickr.com


Na motywację sprzedawców wpływać można w różny sposób, najczęściej przez odpowiednie ustalenia w kwestiach finansowych. Dużym powodzeniem cieszą się również rozmaite programy motywacyjne, w założeniu których jest polepszenie sprzedażowych wyników poprzez wykorzystanie potencjału swojego zespołu. Żeby tego typu program spełnił swoją rolę, to musi odpowiednio wynagradzać włożoną pracę, a zasady takich nagród powinny być czytelne i jednocześnie możliwe do wykonania.




Spore znaczenie dla wyników ma także właściwe wsparcie sprzedaży u współpracujących dystrybutorów czy osób które są odpowiedzialne za zakupy. Dla tej grupy również funkcjonują skuteczne narzędzia, dzięki nim większe zaangażowanie będzie niosło wymierne zyski.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer