Co powinno być reklamą każdej kawiarni i w jaki sposób dobierać zapachy do różnych pomieszczeń?

Jednym z najprzyjemniejszych zmysłów ludzi jest umiejętność odczuwania pachnących substancji. Naturalnie tak tych naturalnych, jak i chemicznych. Nie ma to jak okazja do wdychania świeżego powietrza nad morzem albo w parku, jednak nawet jeśli mieszkamy w środku Polski, to i tak moglibyśmy cieszyć się górskim powietrzem.




jadalnia
Autor: INVADO
Źródło: INVADO


blog
Źródło: flickr.com


Jest to możliwe dzięki różnym odświeżaczom powietrza, które można zakupić w wielu marketach oraz o różnorodnych zapachach. Mogą to być aromaty różnych kwiatów (np. róży, nagietków lub cytrusów lub eukaliptusa). Dostępne są naturalnie również inne aromaty, chociażby mango czy też mięty. Można spokojnie uznać, że zapach (polecana strona) jest jednym z wyróżników klasy konkretnego pomieszczenia. Nikt przecież nie jadłby posiłków w restauracji, w której po prostu brzydko pachnie. Z innej strony akurat kawiarnia nie musi używać chemicznych zapachów, gdyż te dobiegające z kuchni powinny być jej promocją.


zapach
Autor: TNS Sofres
Źródło: http://www.flickr.com


Tego typu działanie ma zresztą swą nazwę: aromamarketing. osoby, które zajmują się doborem substancji zapachowych do danego pomieszczenia wiedzą, że aromat powinien łączyć się z daną branżą. Ponadto powinien być spójny z wyglądem danego pomieszczenia i przykładowo oferowanymi przez firmę usługami. Dla przykładu do kawiarni czy punktów gastronomicznych doskonałe są wkłady zapachowe o aromacie kawy lub owoców, natomiast różnorodnego rodzaju wkłady odświeżające są dobre do siłowni czy klubów fitness.




Zapach do naszego domu jest natomiast zależy od gustu, może trochę od pory roku oraz wyglądu samego pomieszczenia. Dla przykładu może być to kombinacja paru owoców, choćby mango albo grejfruta. Zapachy (przejdź dalej) można oczywiście spróbować przygotować na własną rękę.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer